måndag 31 mars 2014

d som i mr Darcy


I går la jag upp en fråga på Facebook vad ni trodde dagens D i bokalfabetet skulle vara. Så många bra gissningar. Men ingen gissade rätt på D som i döden. Lina gissade på mr Darcy och bad om ett bonus D. Så Lina detta inlägg är för dig d som i mr Darcy.

Vad är det med han den där mr Darcy egentligen? Jag vet inte. Men något är det. Också att få vara en del av den romantiska 1700-tals världen som Jane Austen målar upp i sina böcker. Inte minst klänningarna. Sättet de pratar, dansar, för sig …

Inser nu att jag till helgen nog måste se om min favorit Stolthet och fördoms variant Lost in Austen. Om ni inte sett denna fantastiska miniserie så gör det bums! Lina och jag vi tänker föresten fira Arga bibliotekariens mr Darcy dag 4 september. Som någon typ av evenemang på Växjö stadsbibliotek. Vill du komma och göra oss sällskap?  Eller har du några idéer på vad vi kan hitta på för att fira?

/Paula

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar