måndag 20 juni 2016

Om fällor och flockdjur av Barbro Lindgren

En eftermiddag i hängmattan, min bästa läsplats. En eftermiddag tillsammans med världens bästa Barbro Lindgren! Livsvisdom, allmän klokhet och tankar om livet och döden.

Läs bara så sant:

"Är jag ett flockdjur?
Människan är ju det säjer alla. Men vi är några stycken som inte är det, däribland jag."

"Och jag har förstått, att för att orka leva måste man ha drömmar och periodvis snöa in på helt onödiga saker."

"Flockdjuren har det mycket lättare, de gläds över julgranar och påskägg och midsomrar och tröttnar aldrig på att spela spel, något som är otänkbart för mig."  

Om jag är ett flockdjur? Ibland. Det där med spel har jag ju anpassat mig till. I Barbro Lindgren känner jag mig besläktad.

/Paula


Om fällor och flockdjur
Författare: Barbro Lindgren
Förlag: Karneval (2016)
ISBN: 9789187207556
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar