onsdag 22 juni 2016

Emres handbok i konsten att skaffa sig vänner av Siri Spont

Jag har en ny favorit. Det är lika bra å börja i den änden. Min nya favorit han heter Emre och han gillar att göra handboken. Just nu funderar han mest på hur han ska göra för att få en vän. Han är nämligen väldigt ensam. I skolan är han nästan osynlig.

Så en dag kommer det en ny klasskompis Ömer. Ömer är allt annat än osynlig han har en förmåga att dra till sig olyckor. Och alltid är det han som får skulden. Men så springer Emres katt bort och den återfinns hemma hos Ömer. Kanske är det bästa sättet att få en ny vän på?

Emres handbok gör mig helt varm i magen. Lite hoppas jag att den blir Augustprisnominerad! Men det är väl helt fel typ av målgrupp på boken för att den ska bli det. Men jag håller mina tummar!

/Paula


Emres handbok i konsten att skaffa sig vänner
Författare: Siri Spont
Förlag: Hippo Bokförlag (2016)
ISBN: 9789187033452
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar