onsdag 12 oktober 2016

Augustpriset 2016

Hurra och jippi även i år är jag en av Augustprisets officiella ambassadörsbloggare! Givetvis bevakar jag Barn och ungdomspriset och de nominerade böckerna där.

Detta tillsammans med:
Agnes bokblogg, En förbannad podd och Rastlösheten.
Blir du nyfiken och vill läsa mer om årets Augustpris ambassadörer så gör du det här.

Jag kommer även att bevaka Lilla Augustpriset i år.

Vilka 6 böcker som är nominerade får man veta först en 24 oktober. Jag är så nyfiken. Har börjat göra en lite lista över vilka böcker jag gissar/hoppas på. Den kommer ni att få läsa här innan den 24:de.

I år finns även Augustpodden med Daniel Sjölin och Tara Moshizi att lyssna på. Ett avsnitt än så länge där det spekuleras om nomineringar. Fler avsnitt kommer komma. Lyssna kan du göra här.

Hurra bokprisernas tid är här!

/Paula

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar