torsdag 10 oktober 2013

Prata böcker i radio...

I dag har jag gjort något nytt och läskigt. Minns inte när jag var så nervös senast. I alla fall vi tar det från början ... i går klockan 11 ringde en Sara från radio Kronoberg och berättade att de hela dagen skulle ha live sändning och öppet hus för att samla in pengar till världens barn. De behövde någon som kunde komma och prata om några böcker om barn i andra delar av världen.

Klart jag sa ja. Livrädd och helt utan radio eller microfonvana. Men med desto mer bokvana! Den stolta boknörd som jag är visste direkt vilka böcker jag skulle ta med mig. Så i dag har jag tipsat om Den osynliga flickan av Debra Ellis och Monica Zak via Alex Dogboy som ledde fram till Jag är en pojke med tur. Pratade också om fördelen med att ha rosa hår när man jobbar som barnbibliotekarie.

Konstigt att höra sin egen röst i radiohörlurarna samtidigt som jag pratade. Men det var roligt. Först nervöst men sen väldigt roligt! Gav nog mersmak! Det var oväntat svårt att prata utan att synas när man är van att hålla i boken och berätta om den.

Har själv inte vågat lyssna. Men är någon nyfiken så var det lite efter två i dag.

/Paula som fortsätter göra saker hon egentligen inte vågar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar