lördag 5 oktober 2013

Från mina bokmässananteckningar

Annat kul från mina bokmässeanteckningar

* Katarina von Bredows nya bok Du och jag är ju första delen i en triologi. Del två och tre kommer ha andra huvudpersoner. Precis som jag hoppats. Alicia och Kevin!

* Petter pratade om stoltheten av att ha läst en bok. Hur får vi barn att känna den stoltheten? Blir väldigt nyfiken på Petters bok. Vilken läsinspiratör.

* Mer Petter om hur han var med i bokcirkeln i Lundströms bokradio. Att dela sin läsning med någon. Att dela upp boken i delar och inte läsa hela och sedan prata om den. Precis så jag jobbat med barn ju.

* Igen böckerna som flög i montertaket vill ha på biblioteket.

* Färg och form inspirerar!!

/Paula som nästan redan längtar till nästa bokmässa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar