måndag 21 oktober 2013

Nomineringarna till Augustpriset



Nu har nomineringarna till Augtustpriset presenterats. Jag är lite lagom besviken. Eller det var jätte bra och jätte fina nomineringar MEN inte en enda mellanåldersbok och det som kommit så många bra i år.

De nomineade är:








Har läst  Snöret, fågel och jag tyckte väldigt mycket om (läslogg om den kommer på torsdag). Lex bok gillade jag som bekant massor. Den enda bok från min önskning/gissning/hoppas på som blev nominerad.  Tycker väldigt mycket om Frida Nilsson och Jagger, Jagger ligger sedan ett tag i min ska läsa snart hög. Cirkusloppor har jag sneglat på men inte läst, pratar ofta mig varm för Lena Sjöbergs fina bok Tänk om. För att inte tala om hur mycket jag älskar hennes Vad har du bakom ryggen?. Om detta talar man endast med kaniner är jag nyfiken på. Maximilian och Maximilian har gått mig förbi men tyckte mycket om Molly och Sus av samma författare.

/Paula som nu ska läsa Augustprisnomineringar i massor (men bara i den viktigaste kategorin)

2 kommentarer:

  1. Det stämmer inte. Om detta talar man endast med kaniner är en mellanålderbok. Förlaget säger 9-12 på den.

    SvaraRadera
  2. Kära Anonym,
    som bibliotekarie så utgår jag från bibliotekets åldersindelningar och då är "Om det talar man endast med kaniner" klassad som en ungdsombok. Adlibris säger 12-15år som stämmer rätt bra med biblioteketsklassning. Å vad jag kan läsa mig till säger förlaget 13-15 på den.

    SvaraRadera