onsdag 2 oktober 2013

Eld av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren inläst av Julia Dufenius

Det är ju bara början av hösten än. Inte förrän 15 november släpps Nyckeln. Hur tänkte jag nu? Är redan färdig med min omlysning av bästa Cirkeln och Eld. Både läst och lyssnat på de.

Tycker så mycket om. Är så levande karaktärer med fel och brister och hela familjer runt omkring. Positiva Engelsfors är otäcka på riktigt. Olivia så sorglig. Scenen i Idas kök när de tagit bort en stol och inte dukat till henne så hård och hemsk. Kroppsbytet tycker jag väldigt mycket om. Såklart älskar jag också det öppna slutet.

Fler öppna fantasieggande slut!!

/Paula boknörden

2 kommentarer:

  1. Var det inte 14 nov? Ursäkta om jag ger dig falskt hopp! :)

    SvaraRadera
  2. 14 eller 15 spelar väl inte så mycket roll kanske... för länge oavsett :)

    SvaraRadera