onsdag 30 oktober 2019

Min längtan kvar: dikter om kärlek - tappad och hittad av Mårten Melin

Min längtan kvar: dikter om kärlek - tappad och hittad. En poesibok som på biblioteksspråk är klassad för mellanåldern ungefär de mellan 9-12 år. Jag skulle säga att det är en bok för alla som någon gång varit kär. För alla som drömt om och drömmer om kärlek. Eller för de som fått sitt hjärta krossat.

För ungefär fem år sen fick jag mitt hjärta slitet i tu. Jag tänker att om jag haft Min längtan kvar i min närhet då så hade allt känts lite bättre. Böcker som vänner, tröst och ordsättare. Böcker är bäst till så mycket.

I Min längtan kvar finns poesi som jag kommer läsa om och om igen fast inte alls är mellan 9 och 12 utan närmar mig 40. Det där med att åldersindela böcker ibland, rätt så ofta borde indelningarna vara så mycket bredare eller kanske inte finnas alls.

Perfekt väg in till poesin för dig som är nyfiken och inte läst något innan. Finns att låna på ditt närmaste bibliotek. Råkar du ha en vän i din närhet med ett krossat hjärta då är detta boken för hen.

/Paula


Min längtan kvar : dikter om kärlek - tappad och hittad
Författare: Mårten Melin
Förlag: Rabén & Sjögren (2019)
ISBN: 9789129713541
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar