fredag 11 oktober 2019

Idde och Hajen av Ellen Ekman

Allt Idde vill är en katt. En egen katt. Idde tjatar, skriver lappar och plakat och sen dag händer det bara så där. Mamma säger ja det klart att du ska ha en katt.

En katt från katthemmet ska få flytta hem till Idde och mamma. De förbereder sig på bästa tänkbara sätt med allt som behövs, kattlåda, kattmat, klösträd, kattgodis och en bur att ta hem katten i.

På katthemmet möter de flera olika katter som varit med om helt olika livsöden innan de hamnade på katthemmet. Den stora och viktiga frågan är vilken av alla katter kommer fånga Iddes hjärta?

Kommer det att säga klick?

Bedårande och helt underbar. Jag vill också ha en katt, att hitta min Hajen. Det var ju bara det där att jag är väldigt allergisk mot alla pälsdjur. Tur för mig att jag kan läsa om de i böcker.

/Paula


Idde och Hajen
Författare & illustratör: Ellen Ekman
Förlag: Rabén & Sjögren (2019)
ISBN: 9789129726091
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar