onsdag 28 september 2016

Fint som väcker fantasi och skaparlust

Vem syr? Är inte som de andra Vem-böckerna en hur-fin-som-helst småbarnsbok utan detta är en bok för dig som vill göra dina egna Vem-kompisar! Så här gör du. Bra tydlig och väldig väldigt fin. Perfekt present till den som är pysslig och gillar Vem-kompisarna eller varför inte en bok att ge bort i present till någon pysslig som inte gillar Vem-kompisarna men som kan göra till dig.

Lilla bokstavsboken är min nya favorit ABC-bok. Med bilder att bli lyckligt drömsk av. Bilderna är kombinerade tillsammans med en lite vers. Min bästa det är den på Ö:

"Ön vi har hittat bland de sju haven
är också den sista bokstaven.
Med högar av böcker och min bästa vän
längtar jag inte hem igen."

Jag tänker att givetvis massor av böcker som dessa till de som är små. Men kanske också och varför inte till de som är stora också. De som är stressade och säger att de inte hinner läsa. Bilderböcker är perfekt då ju!

/Paula



Vem syr? : sy egna vemdjur
Författare: Anna Hörling
Förlag: Bonnier Carlsen (2016)
ISBN: 9789163889943
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Lilla Bokstavsboken
Författare: Maja Lindberg
Förlag: Hippo Bokförlag (2016)
ISBN: 9789187033551
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar