torsdag 27 maj 2021

Min storslagna död av Jenny Jägerfeld

Världens bästa Sigge är tillbaka. Han har landat i sitt nya liv i Skärblacka och i sin nya klass. Han har till och med vänner och fler verkar det bli. De coola tvillingarna Sixten och Karl-Johan vill ha med Sigge i sitt hiphop-band och de ska uppträda på julshowen. Sigge vill gärna vara kompis med Sixten och Karl-Johan men att uppträda på scen lockar inte. Hur ska han göra.

Sigge som inte har haft kompisar innan får plötsligt problem för hur bollar man flera vänner samtidigt och fortsätter vara en bra kompis och sann mot sig själv. 

Mormor, mamma, småsystrarna Majken och Bobo är där och hemma är allt härligt helknasigt på bästa kärleksfullasättet. 

Det är roligt, allvarligt och så galet galet bra. Å ja jag älskar Adrian och kan knappt vänta på att Jenny Jägerfeld ska skriva färdigt bok tre Min storslagna kärlek (för visst har jag inte drömt att det kommer en bok till med den titeln).

Tipsa alla elva, tolv, trettonåringar i din närhet om boken! Om de tillåter läs den tillsammans och prata om livet, vänskap, familj och kärlek utifrån boken. 

Trevlig läsning!

/Paula 


Min storslagna död 
Författare: Jenny Jägerfeld
Förlag: Rabén & Sjögren (2021)
ISBN: 9789129725001

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar