tisdag 25 maj 2021

Lämnad kvar av Emma Frey-Skøtt

 Äntligen får jag läsa Davids version, Lämnad kvar är den fristående fortsättningen på När allt förändras och Det som inte får hända. Gymnasiet börjar och vännerna Leni och Moa är oskiljaktiga tills det att David kommer in i deras vänskap.

David som blir tillsammans med Leni och förälskad i Moa. Han vet inte vad han ska göra.  David vill inte vara en svikare som sin mamma. Men det är svårt att prata om känslorna och förklara. Hur han än gör så blir det fel även med bästa kompisen.

Jag tycker så mycket om de här tre böckerna. Det är berättelse som känns och är så väldigt verkliga. Om jag jobbat på högstadiet hade jag låtit eleverna få läsa böckerna i olika ordning och sedan få prata om de med varandra. Hade nog blivit väldigt bra samtal tror jag. 

/Paula


Lämnad kvar
Författare: Emma Frey-Skøtt
Förlag: Hegas (2021)
ISBN:9789180080538

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar