söndag 29 december 2019

Jag är, jag är, jag är: ett hjärtslag från döden av Maggie O´Farrell

Maggie O`Farrell är ett namn jag länge varit nyfiken på. En författaren som både låntagare och kollegor pratat varmt om de senaste åren. På bokmässan lyssnade jag på Maggie O´Farrell i ett samtal med Max Porter, det var ett helt magiskt samtal och jag kände att nu måste jag läsa. Köpte Jag är, jag är, jag är ett hjärtslag från döden och nu under julledigheten har jag äntligen läst.

Språket det förunderliga, tankarna, berättelserna ut livet. Verkligheten när döden nära eller lite längre bort snuddat vid Maggie O´Farrells liv. Sjukdomen som drabbade henne som barn, kniven mot halsen på en semester resa, hoppet från hög höjd ner i vattnet.

Om döden som kommit nära, gör ont och ger livslust. Att läsa och förundras över livet som det är och kan vara. Tror detta är en helt perfekt bokcirkelbok så om du har turen att välja bok i din bokcirkel nästa gång välj Jag är, jag är, jag är hjärtslag från döden. Eller varför inte ta boken och starta en bokcirkel utifrån den.

Vilken Maggie O`Farrell bok borde jag läsa härnäst?

/Paula som hittat en ny favorit - både bok och författare


Jag är, jag är, jag är : ett hjärtslag från döden
Författare: Maggie O’Farrell
Förlag: Etta (2018)
ISBN: 9789187917608
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

1 kommentar:

  1. Hennes andra böcker är väldigt olika den här, men precis lika bra. Min favorit är This must be the place (Det måste vara här), så jag rekommenderar att du väljer den härnäst, i synnerhet om du gillar skiftande berättarperspektiv.

    Håller med om att hennes och Max Porters samtal var helt magiskt. Helt klart bästa Bokmässeminnet från i år!

    SvaraRadera