måndag 23 december 2019

Hitta mig av André Aciman

Äntligen fick jag återse Elio och Oliver från Call med by your name. Boken jag älskade när jag läste den i somras, boken vars berättelse och personer återkommit till mig i tanken sedan dess. Nu har jag på ett dygn slukat Hitta mig.

Boken är uppdelat i fyra delar, fyra platser, fyra olika år, tre män och en pojke. Vi får följa med Elios pappa på en tågresa som ändrar hans liv eftersom han lär känna Miranda. Miranda som blir hans stora kärlek.

Elio får vi följa i Paris där han bor och jobbar som pianist. Elio som fortfarande tänker på Oliver och sommaren de hade tillsammans. Kanske kan Michael få tankarna på Oliver att försvinna.

Oliver som gifte sig och skaffade barn vilket inte hindrat honom från att tänka på Elio och i tanken prata med honom. Höra hans röst. Mer än tjugo år av ett liv som inte blev levt. Är det kanske dags för det nu?

Människorna, möten, kärleken, valen, tankarna, drömmarna som kräver mod och väntan på att tiden ska bli den rätta för att hitta mig. Underbart och perfekt. Jag älskar Hitta mig. Hitta mig genom vilken jag hittade tillbaka till min läsro och bokglädje <3

/Paula


Hitta mig
Författare: André Aciman
Förlag: Brombergs (2019)
ISBN: 9789178090754
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar