måndag 9 december 2019

Saxat ur Starlet av Kristina Öhman

Som elva, tolv, trettonåring läste jag massor av Startlet. Ett tag prenumererade jag. Jag fick en låda full av mina fastrars gamla Starlet och så läste jag en kompis storasysters nummer av Starlet. Jag minns inte hur det började eller slutade men jag minns att jag tyckte om.

När Instagramkontot @tidiningenstarlet dök upp följde jag direkt. Nostalgi. Serierutor urplockade ur sitt sammanhang tillsammans med Kristina Öhmnas nutida och roliga kommentarer. Underbart. Och lite skrämmande vad var det jag läste precis i början av tonåren egentligen? Synd att jag inte har några tidningar kvar. Hade varit spännande att läsa i dag.

Ett Instagramkonto som nu finns i bokform. En bok läsa, förundras, bli skrämd av, tänka till med och att skratta tillsammans med. Perfekt julklappsbok även för den som inte läste Starlet i tonåren.

/Paula


Saxat ur Starlet
Författare: Kristina Öhman
Förlag: Egmont (2019)
ISBN: 9789176213599
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar