onsdag 1 januari 2020

Sorgen bär fjäderdräkt av Max Porter

Någongång i somras började jag se Sorgen bär fjäderdräkt på allt fler av fotona i mitt instagramflöde. Boken som väldigt många hyllade och som de gråtit tillsammans med. Under min julledighet var det min tur att läsa denna sorgliga trösta bok.

En far och två söner blir ensam kvar i Londonlägenheten. Mamma har dött. Boken är berättad genom faderns ögon, genom pojkarna i ett och genom kråkas ögon. Kråka som kommer och hjälper till att bära sorgen. Poetiskt, lekfullt, sorgset och väldigt fint.

Jag tyckte väldigt mycket om Sorgen bär fjäderdräkt men jag tyckte än mer om Max Porters bok Lanny.

/Paula


Sorgen bär fjäderdräkt
Författare: Max Porter
Förlag: Sekwa (2018)
ISBN: 9789187917202
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar