lördag 28 september 2019

Allt du gav mig var minnen av Adam Silvera

Äntligen Adam Silvera på svenska. Lavender Lit är förlaget som översatt. Tack.

Allt du gav mig var minnen lyssnade jag på i julas det gick långsamt för att det var så jobbigt och så väldigt bra. Gråtvarningen är ovanligt stor när du läser Allt du gav mig var minnen.

Vi får lära känna Griffin vars bästa vän och älskade expojkvän har dött. De var varandras första kärlekar, himlastormande och alldeles underbart. Tills det att Theo kom in på collage ett år i förväg och allt tog slut.

Nu finns bara Griffin och hans minnen kvar. Vi får följa med i förälskelsen och i nuet i vilket Griffin nästan går sönder. Det finns en enda som kanske kan förstå hur det känns men de tär personen som Griffin hatar mest av alla. Jacksons pojkvän ...

Läs, gråt och sörj med Griffin samtidigt som du blir helt lycklig över att en bok kan vara så bra.

/Paula


Allt du gav mig var minnen
Författare: Adam Silvera
Förlag: Lavender Lit (2019)
ISBN: 9789187879586
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar