onsdag 4 september 2019

Crazy rich i Asien av Kevin Kwan

Senaste bokcirkelboken vi läste i Prickig katt var Crazy rich i Asien. En bok jag sett mycket av i mina sociala medier men inte tänkt så mycket mer på. Det som är så bra med bokcirkel att läsa böcker jag annars inte tänkt läsa.

När Rachels pojkvän Nick frågar om hon vill följa med honom till Singapore under sommaren. Han ska åka dit och träffa sin familj och gå på en nära väns bröllop. Rachel följer med, de har varit tillsammans i två år och tänker att det nog är dags att träffa hans familj.

Att träffa hans familj och ta del av hans barndom är allt annat än hon kunnat föreställa sig. Allt är i överflöd, familjen han kommer ifrån är galet rik. Rik och hemlig ingen vet vilka de är eller har en aning om hur mycket pengar de har. Nicks mamma börjar göra undersökningar vem är flickan han tar med sig hem. Inte en chans att hon är god nog för hennes son.

Överflöd, romantik, familjerelationer, skvaller, olika generationer allt en härlig blanding. Bäst tycker jag om icke kusin Astrid och hennes makalösa klänningar. Jag blir lite nyfiken på att se filmen för att se hur de fångat alla kläder och överflöd.

/Paula


Crazy rich i Asien
Författare: Kevin Kwan
Förlag: Lovereads (2019)
ISBN: 9789188801296
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar