måndag 6 augusti 2018

Just nu är jag här av Isabelle Ståhl

Elise har hela tiden sin GPS påslagen oftast med Tinder uppe. Jakten på någon som ger en meningsfullhet i hennes liv. Elise börjar närma sig trettio, tar kurser på universitetet, jobbar några timmar i en bokhandel och när bemanningsföretagen ringer och ber henne tar timmar där och där.

Inför helgerna kommer tomhetstankarna var ska hon göra och med vem? Alla har någon annan. Tomheten efter bästisen som träffade en kille är stor. Saknaden. Så träffar Elise Victor som skulle kunna var han. De träffas i skolan, inte via Tinder.

Allt går fort, efter några sommarveckor flyttar de tillsammans och är ett par. Men i Elises huvud snurrar tankarna och ångersten vidare. Är det så här det ska vara? Tomheten och längtan efter något annat den finns kvar men har ändrat form.

Jag gillar verkligen Just nu är jag här, berättelsen och språket i boken är riktigt riktigt bra. Jag vill läsa mer av Isabelle Ståhl. Och jag vill läsa böcker som påminner om denna har du några tips så tipsa mig gärna!

/Paula


Just nu är jag här
Författare: Isabelle Ståhl
Förlag: Natur & Kultur (2017)
ISBN: 9789127152427
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar