tisdag 2 januari 2018

Blod & Stjärnstoft och Gudar & monster

I november 2014 läste jag Mörk ängel av Laini Taylor jag tyckte mycket om boken. Sen dess har det kommit två uppföljare och trilogin har avslutats. Mina läshögar har varit gigantiska sedan dess. Nu med en flytt på gång har jag tokrensat bland mina olästa böcker. Och läst de jag velat läsa. Min mellandagsläsning blev alltså Blod & Stjärnstoft och Gudar & monster.

I en värld där änglar är de elaka och demonerna de goda. Eller ja i alla fall något sådant. På jorden finns Karou hon med det blåa håret som blivit återuppväckt som människa men egentligen i sitta sanna jag är en Kirin (googla det fick jag göra). Hon kan flyga utan vingar.

När hon i sitt första jag blev kär i en ängel då ändrades allt. För änglar och demoner/monster/djävulen de ska inte ha samröre med änglar. Nu är världens undergång nära och kärleken omöjlig. Det är spännande och inte alls som något annan liknande bok jag läst och det är något bra det!

Härligt att läsa när alla delar finns!

/Paula


Blod & stjärnstoft
Författare: Laini Taylor
Förlag: Bazar (2014)
ISBN: 9789170282812
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Gudar & monster
Författare: Laini Taylor
Förlag: Bazar (2015)
ISBN: 9789170284137
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar