torsdag 27 november 2014

Paula pratar och är förband ...


För länge sedan fick jag frågan om jag möjligen ville ta emot ett studiebesök från Skolbibliotek Syd, de skulle nämligen anordna en studieresa till Växjö för att träffa Eric och Rebecca och prata skolbibliotek. Eric och Rebecca tyckte då de borde träffa mig också för att prata barnbibliotek. Jag sa ja visst till studiebesöket, det var ju jätte långt fram i tiden, plus att de trodde typ tio pers skulle komma. Att vara förband åt Eric och Rebecca. Det blev fullbokat med väntelista 30 pers kom. Jag trängde in alla i bibblans Stjärnrum och pratade barnbibliotek och hur jag jobbar hur länge som helst. Har aldrig pratat så länge förut. Men det var hur roligt som helst! Blir ibland lite rädd för mig själv över det där att jag plötligt (eller kanske inte så plötsligt) tycker det är roligt att stå och prata inför folk.

/barnbibliotekarien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar