söndag 23 november 2014

Augustpriset 2014

På måndag får vi veta vem som vinner! Å som bekant är Augustpriset för mig egentligen bara en kategori - årets barn- och ungdomsbok. Men i år är jag som sagt lite putt på det där priset. En för stor kategori och fem nominerade bilderböcker. Två bilderböcker jag älskar men i alla fall ...

Har ännu inte läst Mördarens apa, men vi ska på mitt val läsa den i bokcirkeln till nästa gång så snart dags att börja läsa. Jag heja och håller mina tummar för att Tilly som trodde att ... eller Jag blir en bubbla ... ska vinna!! Då blir jag lite glad på priset igen. Men jag undrar om det ändå inte blir den där apan som vinner ...

Också i år tänker jag ställa frågan, VARFÖR är det ingen tevekanal som snappar upp Augsutpris-galan och gör värsta tevegalan av den?! I nivå med fotbollsgalan? Jag kan inte förstå!

/Paula

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar