måndag 16 juni 2014

O som i ordning

Som ni nog vet vid detta lagret så läser jag rätt så mycket böcker ... Men hur väljer jag vilka böcker jag vill läsa och i vilken ORDNING?

Det är rätt svårt att svara på. För visst gör jag val väldigt mycket val. Gillar de allra flesta böcker jag läser, väljer alltså bort de jag tror att jag inte gillar.

Väldigt mycket styrs min läsordning av känsla. Ibland läser jag en bok just nu för att den är en snakis och jag blir nyfiken, andra gånger är det en bokcirkelbok som behöver läsas. Ibland behöver jag läsa en bok inför bokprat på jobbet andra gånger är det recensions datum som styr.

I mitt vardagsrum har jag en turkos pysselvagn (som ibland syns skymta på kort här). Överst på den har jag böckerna som är här näst i ordning att läsas. De böckerna byter ibland plats med en av hyllorna ovanför sängen där de får vänta lite längre på att läsa.

Men kort så är det känsla och läslut som styr min läsordning!

Detta är en bokstav i Paula och Sandras bokalfabet. Läs även Sandras O som i ordning.

/Paula som tycker Sandra hittat ett otroligt fint O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar