söndag 22 juli 2018

PS. Jag gillar dig fortfarande av Jenny Han

Lara Jean är tillbaka där vi lämnade henne i första boken Till alla killar jag gillat. Det är mysigt, gulligt, varmt, härligt och roligt. Men denna gången inte riktig lika lätt. På Instagram släpps en film där Lara Jean och Peter hånglar i ett bubbelbad. Rykten sprider sig på skolan att de har sex. Lara Jean vet med sig att det är Peters ex Genevieves som gjort det men Peter försvarar henne.

Peter som Lara Jean fått riktiga känslor för. De som bara skulle vara tillsammans på låtsas. Så gick de med det. Oväntat får Lara Jean svar på sitt femte brev (kärleksbrevens om inte skulle skickas). Svaret kommer från John han som flyttade. Han som var bästa vän med Peter. Brevet är fint och de fortsätter brevväxla.

Jag blir varm i hjärtat av att läsa böckerna om Lara Jean. Det där med att skriva brev på papper alltså, så underskattat. Den 17 augusti har filmen om Lara Jean premiär på Netflix. Låt oss hoppas det blir lika mysigt och roligt som böckerna. I augusti kommer sista boken i trilogin - den längtar jag efter.

/Paula


PS. Jag gillar dig fortfarande
Författare: Jenny Han
Förlag: Lavender Lit (2018)
ISBN: 9789187879401
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar