onsdag 25 juli 2018

Livet börjar när du inser att du bara har ett av Raphaëlle Giordano

Jag gissar på att du vet hur det är. Ibland ser du en boks omslag och känner den där måste jag läsa. Det går sällan att sätta ordet på vad det är som locka men något är det. Ibland vänder du på boken och ja den ska jag läsa. Så var det för mig med boken Livet börjar när du inser att du bara har ett. Fast ärligt läste jag nog väldigt lite av baksidestexten. Jag läste typ Camille och fransk författare.

Trodde jag var hemma där särskilt med tanke på omslaget. Hade noll aning om vad det var jag började läsa. I bokens början möter vi Camille hon är så trött, inget går som hon vill och en punktering på det. Hon träffar den vänlige äldre herren Claude. Han som berättar att han är Slentrianologi och om hon vill kan hon gå till honom. Med ett visitkort säger de hej då.

Inget blir bättre och Camille hör av sig till Claude och så börjar jakten på att hitta Camilles liv utanför slentrianen att hjälpa henne hitta livsgnistan igen. Både för egen del men också för hennes man och nio år gamla son.

Alltså jag är kluven till denna bok. Den var så inte vad jag trodde den skulle vara. Men mitt eget fel som inte kollade upp noggrannare vad jag läste. Jag tycker de där med Slentrianologi känns aningens för lätt och att Camilles man kommer undan på tok för lätt. Men visst finns det en del saker en behöver bli påmind om i vardagen.

/Paula


Livet börjar när du inser att du bara har ett
Författare: Raphaëlle Giordano
Förlag: Brombergs (2018)
ISBN: 9789173379137
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar