tisdag 22 mars 2016

Offerträdet av Magnus Nordin


Högstadiet är snart slut. Äntligen! Men på Odenviskolan får ingen lämna med dåliga betyg ... Det är en del av skolan att alla elever som lämnar nian har godkänt i alla ämnen. Men Freja kommer inte att klara det. Freja tänker att hon kommit på världens plan och tar Alva till hjälp. Alva som egentligen inte vill men vad gör man inte för en bästis. Bryta sig in i skolan och ändra lite betyg ... om det så är ja. Fast man egentligen varken vill eller vågar?! Men lärarna på denna skola döljer hemligheter. Magi, asatro och offer ... 

Lättläst och småspännande. Boken är klassad som ungdomsbok men funkar från ungefär tio år och uppåt. 

/Paula


Offerträdet
Författare: Magnus Nordin
Förlag: Berghs (2016)
ISBN: 9789150221602
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

2 kommentarer:

  1. Hejsan Paula ! Mitt namn är Liza och jag har ett segment på min blogg iregnet som heter Mer kärlek åt bokbloggare och det skulle vara väldigt roligt att ha dig med där ! Idén går ut på att en bloggare besvarar 20 st frågor om bokbloggandet och läsandet och jag publicerar de svaren varje lördag. En blandning på en tag och ett gästinlägg ungefär. Så får dina läsare kanske veta lite mer om dig och så har du chansen att locka nya läsare till din blogg också. Hör gärna av dig om du är intresserad så mailar jag frågorna och lite mer info åt dig :) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart jag vill vara med :) mejla mig frågorna på paulaflickan@hotmail.com ser fram emot det!

      Radera