tisdag 11 februari 2014

Kometen kommer av Tove Jansson


Mitt huvud tänker kanske för mycket på Mumintroll men så är det ju Tove100 år i år så. Men visst ser ni att det är Snusmumrikens hatt som är knopp på min sockerskål? Kan påverkat att jag lyssnade på Kometen kommer när jag drack te med socker i.

I alla fall i Kometen kommer är Mumintrollet och Sniff ute på spännande äventyr i jakt på kometen. På äventyret blir de bekanta med Snusmumriken som slår följe med de. Mumintrollet hittar Snorkfrökens fotring och sedan henne och Snorken. Tycke uppstår mellan Snorkfröken och Mumintrollet. Sniff han längtar hem och tänker mest på sin hemlighet. Kommer hemligheten vänta på honom när han kommer hem?

Oj, vad jag gillar att lyssna på Mark Levengood när han läser om Mumintrollens värld!! Trollkarlens hatt näst på tur.

/Paula

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar