lördag 18 januari 2014

Hungerspelstrilogin av Suzanne Collins


Nu har jag lyssnat om hela trilogin Hungerspelen, Fatta Eld och Revolt. Härligt känsla att kunna lyssna igenom alla tre i följd. Men konstigt är att Revolt inte slutar som jag minns. Utan att spojla men jag hade för mig att Gale dog. Det gör han inte. Undrar hur jag fick för mig det. Lite besviken är jag. Eller det är hur bra som helst, värld att slukas upp i. MEN Katniss är ju inte alls den starka hjältinnan som jag trodde, hon styrs hela tiden av handledare, rebeller och spelledare. Såg inte riktigt spelet bakom när jag läste böckerna första gången. Besviken som alltid på epilogen som jag hade förträngt. Den är helt onödig ju. Konstigt och intressant hur en bok ändras i minnet ett tag efter läsningen.

Funderar över vart man kommer dela upp Revolt när den ska filmas. Eftersom jag hört rykten om att den ska delas upp i två filmer.

Det är Rebecka Hemse läst in böckerna och det är hur bra som helst gjort!

/Paula boknörden


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar