onsdag 29 juni 2022

En familj av lögnare av E. Lockart

En familj av lögnare är en efterlängtad prequel som jag längtat efter utan att veta om det. 2014 läste jag och många med mig om Cadence Sinclair i boken Kanske är det allt du behöver veta (som kommit ut med ny titel Vi var lögnare). 

Jag slukades upp av berättelsen, sommaridyllen, rikedomen, familjen och lögnerna. Jag har läst om boken några gånger. Och nu har jag fått lära känna familjens tidigare genration lögnarnas mammor. De tre systrarna Sinclair. 

Det är svårt att prata om böckerna utan att säga för mycket. I En familj av lögnare får vi vi får veta var lögnerna kommer ifrån. Hur det kommer sig att ytan är så viktig för en Sinclair. Hur var det med de svara pärlorna? Vi får lära känna mormor Tipper och få veta varför det tog fyra frierier innan hon sa ja till Harris. 

Om En familj av lögnare är allt jag hoppats på att den skulle vara? Ja det skulle jag nog säga att den är. Jag läste första kapitlet och ryste av välbehag att få återvända in i en bokvärld jag älskar och få veta mer om hur det blev som det blev. Love it! 

Och ja jag började läsa om Vi var lögnare/Kanske är det allt du behöver veta direkt efter att En familj av lögnare var utläst. 

/Paula


En familj av lögnare
Författare: E. Lockhart
Förlag: Lavender Lit (2022)
ISBN: 9789189306462

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar