fredag 26 oktober 2018

Athena. Grattis världen! Jag är här nu! av Elin Ek

Alltså alltså jag älskar Athena! Jag lånade hem boken från bibblan jag jobbar på, började läsa men såg jag att boken fanns inläst av författaren själv. Elin Ek - Grynet. jag började lyssna. En av de bästa uppläsningarna jag någonsin hört.

Athenas mamma hamnar på sjukhus för att bäbisen i hennes mage vill komma ut förtidigt. Athena och hennes bröder får tillfälligt flytta in hos Biggan och Göran, de som i andra familjer skulle kallas för farmor och farfar. Men titlar det är något som Biggan och Göran vägrar.

Athena är döpt efter den grekiska vishets- och krigargudinnan, ett namn som kommer med en kraft. I hennes fall är det smarthet. Underbart smarta, kloka, roliga och varma Athena vilken lycka det är att få dela 174 sidor eller 3 och en halvtimme (ljudbok) tillsammans med dig. Hoppas hoppas få läsa om dig i fler böcker.

Kraften och självklarheten hos Athena 12 år gör mig lycklig! Tror du mig inte så gå bums till närmsta bibliotek fråga efter boken och slå upp sidan 38 och sidan 39 när Athena förklarar för farmor varför hon inte kan duka bordet till middagen. Helt underbart!

/Paula


Athena. Grattis världen! Jag är här nu!
Författare: Elin Ek
Förlag: Bonnier Carlsen (2018)
ISBN: 9789178030996
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar