söndag 10 september 2017

Tredje principen av Anna Jakobsson Lund

Äntligen äntligen har jag läst Anna Jakobsson Lunds Tredje principen. Kan inte förstå varför jag väntat så länge. Dumt! Men också lite bra för det var just nu precis den bok jag behövde. En smart dystopi utan stereotyper! Jippi!

Vi får följa rebellen Ava. Hon som kan styra andras tankar och förändra sitt eget och andras ansikten till oigenkännlighet. Vi får också följa Levi vars syster Lo blivit gripen. För att försöka rädda henne beger han sig till rebellerna. Kanske kan de hjälpa honom.

Ava får i uppdrag att leda operation rädda-gripen-syster, med sig har hon Levi och Leymah hon som minns och kan allt och kan läsa andra människor. De behöver kunna lita på varandra för att det ska gå som planerat. Men går det att lita på andra när en själv bär på hemligheter?

Jag vill läsa de två andra delarna nu. Men tja de får nog dessvärre vänta till jul eller så. Förts höstböckerna som trillar in. Tredje principen min nya favorit dystopi!

/Paula


Tredje principen
Författare: Anna Jakobsson Lund
Förlag: Annorlunda förlag (2016)
ISBN: 9789198231731
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar