söndag 3 maj 2015

Kickar av Staffan Cederborg

Det är sommarlov när allt, precis allt i Joels liv brakar samman. Bästisen Kaspar börjar bete sig underligt. Andra bästisen Linn verkar nästan som om hon kanske är kär i honom. Den nya tjejen Cornelia så spännande. Mamma som har underliga blåmärken. En styvpappa att hata men som plötsligt beter sig ännu värre än tidigare. Därpå fakta om att hans pappa heter något annat än han trott och dessutom är en polismördare som sitter i fängelse.

Det är mycket som snurrar i huvudet på Joel, hur ska han få ordning på det hela? Går det ens ... nja snarare så att allt exploderar!

Spännande berättelse som det händer väldigt mycket i. Jag vet inte riktigt om jag gillar eller inte gillar. Det är liksom så mycket att det blir lite för mycket. Lite för perfekt på slutet också. Liksom på ett onödigt sätt. Men till målgruppen som jag gissar är tänkt tonårskillar som gillar att läsa om aktion, slagsmål och tjejer. Jag är rätt säker på ett de gillar slutet bättre än vad jag gjorde.

/Paula


Kickar
Författare: Staffan Cederborg
Förlag: Opal (2015)
ISBN: 9789172997011
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar