lördag 16 maj 2015

En boknördig-helg i huvudstaden







Jag har varit väldigt lite i Stockholm. Huvudstaden som alltid känts så stor och skrämmande. Men förra helgen när jag och Sandran var där ja jag har nog gått och blivit lite förälskad i stora fina vackra staden. Vi bodde på hotell inte heller denna gång i rum 213 men så nära man kan komma i rum 312. Anledningen till resan var en bokträff med förlagen Natur och Kultur, Semic, Opal och Berghs. En väldigt trevlig fredagskväll blev det. Fredagen innehöll också ett studiebesök hos finaste fina biblioteket tiotretton finns så mycket att inspireras av där. 

Självklart hälsade vi också på hos Rum för barn och Lava bibliotek och verkstad i Kulturhuset. Blir lite smått sjuk när jag ser dessa fantastiska special bibliotek för barn- och unga. Fler sådana bibliotek och inte bara i Stockholm. I Växjö tillexempel!! Ett besök på punktmedis gjorde vi också så fint, deras programverksamhet är galet inspirerande tycker jag! 

Junibacken fick ett långt och lyckligt besök, sagotåget åkte jag för tredje gången - men kan åka hur många gånger till som helst. Nytt var Mumindalen och finaste Muminteatern. Så lycklig av att gå där. Å alla fina hus. Å ja såklart också en ny fin klänning!! 

/Paula som tänker att hon ska åka tillbaka snart 

1 kommentar:

  1. Åh, vad fint du skriver om er resa till huvudstaden. Jag har inte heller varit i Stockholm så många gånger, men är nyfiken på att se bland annat Junibacken och biblioteket tiotretton. Önskar att jag hade en lika bokintresserad vän så att jag hade någon att åka på boknördsresa med. Det låter underbart!

    SvaraRadera