fredag 31 januari 2014

Skitenkelt av Mikael Friberg

Sju råd som tar ditt varumärkesbyggande från skitsvårt till skitenkelt allt med hjälp av Mikael Friberg. Detta är en bok jag normalt inte skulle läst. Läser sällan fakta. Och än mindre böcker som finns placerade på bibliotekets företagsinfo hylla. Men så skrev Feelgoodbibliotekarien om boken och jag kände den vill jag läsa. Att boken dessutom har ett väldigt snyggt omslag ja det gör ju som bekant inte saken sämre.

Jag tänkte läsa för att det är lite kul det där med varumärken, tänkte prickigapaula innan jag började läsa. Tänkte mycket bibliotek och barnbibliotek när jag läste.

Några av favoritcitaten jag kommer tänka vidare kring.

"En av de viktigaste byggstenarna i att driva ett varumärke är att veta vem man gör det för."
"Då ställer man sig frågan, vad är din måne? Vad skulle fungera som magnet för dig?"
"Nu kan man då fråga sig: vem är din McCartney om du är Lennon? Vem gör dig bättre? Vem lyfter ditt arbete några snäpp? Vem lockar fram din genialitet?"

Skitenkelt är lättsam, rolig och konkret. Tänker att det är bra att utmana sin läsning ibland också!

/Paula

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar