lördag 26 juli 2014

Ulf gråter och Fantasy

Äntligen har jag börjat ta tag i den där högen som jag samlat på mig med söta Novellixer. På tur stod Martina Montelius med Ulf Gråter och Fantasy av Malte Persson.

Martina Montelius som jag gillade massor i På spåret och Bokcirkeln i Lundströms bokradio. Ulf gråter är det första jag läser om henne. En novell som gör ont att läsa som sitter kvar. En mor som ger upp allt (eller det lilla hon har kvar) för kärleken och lämnar en tonårsson kvar. Beställde bums Främlingsleguanen för Montelius vill jag läsa mer av. Om du inte redan hört hennes Sommar i p1 så gör det!

Malte Persson vars Bobo i apskolan jag gillade väldigt mycket. Det var en positiv överraskning att han också fanns i min novellhög. En novell om en ung kvinna som intresserar sig för olika livsöden, får folk att tro att de utnyttjar henne när hon egentligen utnyttjar de för att komma berättelser nära. Oj, vad jag vill läsa mer av Malte Persson.

Tänker att noveller är ett bra sätt att läsa vuxenböcker när det inte är sommar, semester och prioritering vuxenböcker tillskillnad från resten av året.

/Paula

Ulf gråter
Författare: Martina Montelius
Förlag: Novellix (2013)
ISBN: 9789175890098
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Fantasy
Författare: Malte Persson
Förlag: Novellix (2013)
ISBN: 9789186847951
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar