onsdag 9 juli 2014

Boken om Bokmässan av Ulf Roosvald

Tidigt i år fick jag som en av Bokmässans bloggambassadörer denna stora fina bok hemskickad på posten. Nu är det sommar och jag har satt mig in i Bokmässans historia. Bokmässan som började 1985 för att bibliotekarier behöver få roligare och bättre fortbildning. Vilket gav mig en väldigt bra tanke ... Eventuellt mer om det senare, vem vet.

Vad oväntat spännande det var att läsa om bästa Bokmässans historia. Gillar verkligen bokens upplägg där man kan läsa om varje mässas besöksantal, tema och så. Men framförallt den lilla extra detaljen som vem som fick årets Nobelpris i litteratur och vem de olika Augustprisen gick till. Extra plus för rutan "Annan bok vi läser" vad detta lilla fick en att minnas precis vilket år det var.

Lite extra roligt är det att läsa om bokmässan 2001 den första bokmässan jag var på. Sedan dess har jag bara missat en bokmässa. Jag började som boknördig student. När jag sedan började jobba som bibliotekarie har jag fått åka upp på mässan några gånger men de gånger jag har haft seminariumkort så har jag betalt de själv. Men i år 2014 ska jag få vara på mässans alla fyra dagar. Ser så mycket fram emot detta. Hoppas ni ser fram emot att följa min Bokmässa :)

/Paula <3 Bokmässan 4-ever

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar