onsdag 5 april 2023

Friday I´m in love av Camryn Garrett

Ja visst är det så att jag börjat läsa fler böcker på engelska. Vad ska man annars göra när böckerna man vill läsa inte längre översätts? 

Friday I´m in love blev jag nyfiken på av tre anledningar, 1. bokens omslag. 2. bokens titel och 3. att jag läst författarens bok Helt ärligt och tyckt väldigt mycket om den. 

Jag tänkte mig en färgsprakande kärleksberättelse. Och till en viss del är det det men verkligen inte bara. Vi får lära känna Mahalia som drömma om en Sweet Sixteen-fest och när hennes bästa kompis Naomi har en väcks tankarna igen. Kan man ha en i efterskott? 

Mahalia och Naomi är bästa vänner sen alltid. Men deras hemförhållanden är väldigt olika. Hos Mahalia och mamma finns väldigt lite pengar. Mamma var bara sexton år när Mahalia föddes och pappa lämnade efter ett tag och mormor och morfar tog avstånd.

Nu tänker Mahalia att hon istället för en Sweet Sixteen-fest ska ha en komma ut fest. En regnbågsfärgad där hon en gång för alla berättar att hon gillar tjejer och att det är härligt och inget mer med det. Men det var ju det där med pengarna ... och att det börjat en ny tjej i skolan. En väldigt söt en ...

Mys!

/Paula


Friday I´m in love
Författare: Camryn Garrett
Förlag: Penguin books (2023)
ISBN: 9780241562741

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar