torsdag 6 februari 2020

Ledsen och Ibland är jag rädd


Bilderboksåret 2020 börjar bra. Känslor tycker jag som vuxen är rätt svårt ibland. Tänk om en är lite och inte har ord att förklara med  - att vara ledsen och eller rädd är svårt. Genom bilderböckernas värld blir det lättare att förstå och att hitta rätt ord även för mig som vuxen.

Ledsen blir vi alla av olika saker ibland utan att veta varför men oj vad skönt det ibland kan vara att gå gråta ut. Rädsla är ibland bra och ibland onödig hur vet en när det är det ena och inte det andra?

Jag tycker du ska ta å besöka ditt närmsta bibliotek och låna Ledsen av Lotta Olsson och Emma Adbåge och Ibland är jag rädd av Calle Stenbäck.

/Paula


Ledsen
Författare: Lotta Olsson & ill. Emma Adbåge
Förlag: Rabén & Sjögren (2020)
ISBN: 9789129724950
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Ibland är jag rädd
Författare: Calle Stenbäck
Förlag: Natur och Kultur (2020)
ISBN: 9789127165496
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar