torsdag 20 februari 2020

Inte min dickpick av Linda Skugge

Det värsta tänkbara har hänt, något har skickat en dickpick till Ella från ett falskt Snapkonti i Hennings namn. Givetvis har Ella tagit en skärmdump och skickat den vidare till alla. Ella som Henning tycker så mycket om hatar honom nu. Inte bara hon utan alla verkar hata honom. Plötsligt har han gått från tre till noll kompisar.

Tur att Edie med silverhåret kommer till räddning för en kompis behövs när allt är hemskaste hemska. Storebror är konstigt och orsaken till mamma och pappas ständiga bråk. Lillebror har kanske mer att ge än vad Henning först anar.

Det är väldigt mycket skriven ur en 14-årig killes perspektiv jag tycker ibland att det blir lite för pinsamt men så är jag också nästan en tant så vad jag tycker spelar ingen roll. Ska bli spännande att se vad den faktiskt målgruppen tycker om boken på bibblan.

/Paula


Inte min dickpick
Författare: Linda Skugge
Förlag: Brombergs (2020)
ISBN: 9789178091041
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar