måndag 17 juli 2017

Sen tar vi Berlin av Moa-Lina Croall

När jag planerade mitt samtal med Moa-Lina Olbers Croall som jag hade på bibblan i våras. Då funderade jag på mitt första möte med Moa-Linas ord. 2007 fick jag tips om och läste Sen tar vi Berlin. Minns att jag tyckte om boken. Men inte så mycket mer. Nu har jag läst om den. Det gjorde ont. Tänker att bra böcker ska göra ont att läsa.

Det handlar om Lou som inte trivs i sig själv, hon är orolig och rädd för så mycket. Tillsammans med vännen Julia åker de till Berlin. Bor i ett ockuperat kvinnohus. Träffar nya vänner och kärlekar. Lou tänker mycket vet inte vad hon ska göra av sig själv.

Systerskap och vilsenhet. Så glad att jag läst om! En väldigt vacker bok både insida och omslag!

/Paula


Sen tar vi Berlin 
Författare: Moa-Lina Croall
Förlag: Alfabeta (2007)
ISBN: 9789150107920
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar