lördag 8 juli 2017

Istider av Fred Vargas

Semester och en Fred Vargas deckare i hängmattan det är en semestertradition för mig. En jag tycker mycket om.

Knepige kommisarie Adamsberg och hans inspektör Danglard som minns allt, trillar denna gången över vad som först ser ut att vara självmord, flera stycken. Bredvid offren finns en mystisk symbol ritad. Offren har dessutom en gemensam tio år gammal hemlighet som inte får komma ut. Det är just hemligheten som mördaren vill skydda.

Det är spännande, målande och denna gången så galet otäckt. Så bra! Jag läser inte mycket deckare, särskilt inte vuxen varianten men dessa dessa gillar jag så mycket. Gåtan, personerna, Adamsberg, Danglard och allt det franska! Hoppas på fler böcker. Vad ska jag annars läsa för deckare nästa sommar liksom?

/Paula

ps. boken innehåller också det första vildsvinet jag tyckt om


Istider 
Författare: Fred Vargas
Förlag: Sekwa (2016)
ISBN: 9789187648526
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar