tisdag 20 juni 2017

Fru Meier - koltrasten av Wolf Erlbruch


Jag gick på fin fin ALMA-prisutdelning och fick en bok. En bok skriven och illustreras av pristagaren Wolf Erlbruch. En bilderbok jag kanske aldrig läst om jag inte fått den. Oj vad glad jag är att jag fick just Fru Meier - koltrasten. En så fin och filosofisk bok om Fru Meier som bekymrar sig för allt, både stort och liter och sådant hon inte kan göra ett endaste ett åt. Men så hittar hon en liten övergiven koltrast unge att ta hand om mat och hålla i liv, då finns ingen tid till ord. Men hur ska hon göra när det är dags för koltrast ungen att lära sig flyga tro?

Jag måste läsa mer Wolf Erlbruch!

/Paula

ps. här går att se en film med höjdpunkterna från prisutdelningen - en liten rosa syns i bild ...


Fru Meier - koltrasten
Författare: Wolf Erlbruch
Förlag: Hjulet förlag (2017)
ISBN: 9789185573530
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar