lördag 7 november 2015

Rörelsen: den andra platsen av John Ajvide Lindqvist

Äntligen ljudböcker igen, det var länge sen jag lyssnade nu. Men när John Ajvide Lindqvist kommer med ny bok då brukar jag alltid lyssna. Till min stora glädje är det han själv som läser in Rörelsen: den andra platsen. John Ajvide Lindqvist inte bara grym författare utan också den bästa inläsaren av ljudböcker jag vet.

Rörelsen handlar om vad som skulle kunna lett fram till mordet på Olof Palme. En ung John Lindqvist flyttar in till Stockholm bosätter sig i ett gårdshus. I tvättstugans duschrum börjar mystiska säker hända. Grannar går samman och ja ... sen säger jag inte mer.

Har som sagt lyssnat och på kvällarna när det började bli mörkt, ja då fick jag helt enkelt sluta lyssna för att kunna sova. Men vissa minnes bilder har etsat sig fast på ett inte särskilt behagligt sätt. För den modiga och kanske ska tilläggas detta är en vuxenbok!

/Paula den lättskrämda


Rörelsen [Ljudupptagning] : den andra platsen
Författare: John Ajvide Lindqvist
Förlag: Ordfront Ljud (p 2015)
ISBN: 9789187885396
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar