tisdag 13 oktober 2015

Färjan av Mats Strandberg

Nu har jag lyssnat på en av höstens mest omtalade böcker! En Finlandsbåt ett dygn passagerarna sett så mycket fram emot, under en så lång tid. Nu äntligen. Men på båten finns också en mamma och en son som inte är som andra ... de är lite extra blodtörstiga.

Massor av fina personporträtt. Känner att jag börjat prata lite som Lo. Gillar osäkerheten att man som läsare inte vet vilka av de människorna man träffar i boken som kommer vara kvar ända till bokens slut.

Skrämmande, har drömt om tänder som trillar ut ur min mun. Iiihhh. När det är böcker jag vet jag kommer bli mörkrädd av så föredrar jag att lyssna på ljudbok istället för att läsa. Då kan man pyssla och göra annat samtidigt. Men under lysningen av Färjan har jag bara lyssnat när det varit ljust ute ...

Tur att jag hör till den gruppen som blir så väldigt lätt sjösjuk ... Färja åker man liksom inte i första taget efter denna bok.

/Paula


Färjan [Ljudupptagning]
Författare: Mats Strandberg & inläsare Johan Ehn
Förlag: Norstedts (2015)
ISBN: 9789113060385
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar