söndag 19 juli 2015

Maken: en förhållanderoman av Gun-Britt Sundström

En bok det länge skrivits om på olika bokbloggar och pratats och tipsat om lite här och där är Maken. Nu äntligen har jag också läst den. Det var verkligen på dags. Det var verkligen boken jag behövde läsa denna rastlösa sommar 2015

Martina och Gustav träffas. Gustavs blir förtjust, Martina inte lika. Men efter ett tag börjar de träffas. De inleder ett förhållande. Fullt av prata, ärlighet och tankeutbyten. De är lika på allt men inte helt ense om vad de vill ha ut av ett förhållande. Allt annat är ju så bra det bara kan bli utom den lilla detaljen. Parliv som inte alltid (typ aldrig) är lätt. Sju år fram och tillbaka. Sju år utan att kunna släppa taget.

Detta är så bra! Det gör så ont att läsa så ont. Hundöron på nästan varannan sida. Först tänkte jag att jag skulle dela med mig av några av mina favoritrader här men sen tänker jag att inte. Det blir liksom för mycket det blir privat istället för personligt. Kanske en annan gång men inte nu. Det jag kan säga är att alla verkligen alla borde läsa Maken, 547 sidor som gör dig lite klokare och framförallt ger dig ord för att prata om sådant som är både viktigt, svårt och kanske kan vara alldeles alldeles underbart!

Maken är en bok som direkt bums kommer placeras bland mina favoritböcker utan omväg via senast lästa böcker hyllan <3

/Paula som tänker för mycket


Maken : en förhållanderoman
Författare: Gun-Britt Sundström
Förlag: Bonnier (2008)
ISBN: 9789100114718
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar