onsdag 16 juli 2014

Som jag vill vara av Katarina von Bredow

En av rutorna i bokbingot var att läsa en bok där det fanns en karaktär med ditt namn. Paula är ett sådant där namn som brukar dyka upp på bifigurer lite här och där i böckernas värld. Så jag planerade inte så nog, tänkte namnet kommer. Men inte flera Paul och en Paulin så jag bad om hjälp på Instagram och Facebook. Hjälp fick jag! Tack! Evelinas tips var det jag följde. En av de få Katarina von Bredow böckerna jag inte läst.

Som jag vill vara handlar om femtonåriga Jessica, Jessica som är så kär i Arvid att hon nästan kan spricka. Så får hon vet att Arvid ska gå på festen hos Paula och att han frågat om hon kommer komma dit. Lycka! Kärlek och vips så var Jessica med barn. Men hon gillar inte att alla tar för givet att hon ska göra abort bara för att hon är femton år ... Det där med kärlek det kan hon verkligen skriva om Katarina von Bredow.

/Paula


Som jag vill vara
Författare: Katarina von Bredow
Förlag: Rabén & Sjögren (2008)
ISBN: 9789129668803
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar