måndag 1 september 2014

Z som i Zappa

Vad har zappa i ett bokalfabet att göra tänker ni? Zappa med tevens fjärrkontroll mellan olika kanaler, svårt att välja, inte ro att stanna för länge någonstans, byta när det blir tråkigt eller reklam. Istället för en fjärrkontroll en hög med böcker att växla mellan! Då förstår ni vad zappa har i ett bokalfabet och med bokläsning att göra!

Mer och mer sällan läser jag i två böcker samtidigt. Men kanske borde jag göra det oftare gillar inte alltid att börja i en ny bok. Det där lite kämpiga att komma in i en ny bok.

Exemplet som jag brukar berätta för barnen på bibblan när vi pratar om man kan läsa flera böcker på en och samma gång är när jag läste Mårten Sandéns En plats de kallar lyckan samtidigt som jag läste Peter Barlachs bok Inte bara tennis. Båda böckerna handlar om en John som spelar tennis (olika mycket men i alla fall). Det var lite lätt förvirrande men annars tycker jag det funkar fint att zappa mellan böcker.

Detta är en bokstav i Paula och Sandras bokalfabet. Läs även Sandras Z som i zappa.

/Paula

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar