onsdag 10 september 2014

Brokiga syboken av Anna Hörling

Äntligen, äntligen är den här. Denna fina fina bok <3 Det kanske inte är helt okänt att jag råkar älska böcker om Liten Skär och alla små brokiga av Carin och Stina Wirsen, eller hur?

Nu, nu, nu finns det en sybok med de brokiga. Alltså hur du kan göra dina egna brokiga kompisar med hjälp av symaskin. Boken har tilltal till ett barn men ett barn som behöver en vuxens hjälp med sax och symaskin.

Jag råkar ju då vara lite lagom sykunnig, men gillar hur boken verkligen förklarar så här gör du i de olika momenten. Från det att du ritar av mönstret på smörpapper och sedan vidare till tyg. Hur du klipper och hur du syr. Hur du kan tänka när du väljer tyg. Att du kan rita av de färdiga ansiktena eller göra helt egna.

Inspirerade är rätt ord för att beskriva denna bok. Det som är så bra är att det finns färdiga dockor att köpa för den som inte är sugen på att göra själv. Om man köper en docka så finns också beskrivningar på kläder till dockorna.

Rätt snart fyller jag år, vad som står högt upp på min önskelista? En Lite Skär-docka såklart. Hur mycket jag fyller? 33 men vadådå :)

/Paula fundera på om hon kanske ska sy en egen liten skär rosett till sig själv?  


Brokiga syboken
Författare: Anna Hörling
Förlag: Bonnier Carlsen (2014)
ISBN: 9789163879913
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar