måndag 15 september 2014

Ä som äga

Äga eller låna böcker? Det är den stora frågan det?  Jag är ju trots allt bibliotekarie ... En av de saker bibliotek gör är ju att finnas för att alla människor ska kunna låna (nästan) precis så mycket böcker de själva vill. Lånar jag böcker då? Jo, men det gör jag jag lånar massor av böcker.

Men jag köper också massor av böcker. Böcker finns alltid med på mina önskelistor inför födelsedag och nyår. När jag ger bort paket så är det nästan alltid en bok. Så äga böcker ja. Men låna böcker också ja.

För att sammanfatta massor massor MASSOR av böcker till alla. Både egna och bibliotekslånade. Får jag önska så önskar jag mer lästid till alla. Prioriterad till till böckerna och läsandes underbara fantastiska värld <3

Detta är en bokstav i Paula och Sandras bokalfabet. Läs även Sandras Ä som i äga.

/Paula boknörden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar